Dar ne(a)dresuotos, prasidėjusios ant popieriaus, sustiprėjusios audinyje ir žirklių bei adatų judesiais užgimusios. Tiesios, storos, banguotos, susuktos ar begalinės, prigulusios ant kūno, linijos siaučia. Linijos ir mados jėgos – skirtingos. Nuo ko priklauso tobulas šokis?
Lilija Larionova
dizainerė
Linija dizainerį ar menininką lydi nuo pat pradžių. Ji visa ko atspirties taškas. Man, prijaučiančiai grafikai, linija, visų pirma, asocijuojasi su pradžia. Mėgstu piešti linijinius eskizus. Spalvų naudoju mažai. Kadangi grafinė išraiška man – svarbiausia, po linijos seka taškas, dėmė. Tai lyg kompozicijos pagrindas, kuris lydi meninę išraišką iki galutinio rezultato.
Liniją gali „vartyti” kaip nori. Keista, tačiau iš tokio elementaraus dalyko gimsta šis tas neįtikėtino. Ji galinga ir, be abejo, turi įtakos siluetui. Tai žino visi, mažiau ar daugiau susiję su drabužio kompozicija. Linija turi magiją ir begalinę inspiraciją.
Diana Vapsvė
dizainerė
Mano drabužių eskizai visuomet prasideda nuo vienos vertikalios vidurio linijos. Tai taip simboliška, bet linija man it pradžia, leidžianti sukurti vaizduotėje sugalvoto modelio siluetą. Linija man padeda sukurti (įvairius dalykus) – balansą, disbalansą, simetriškus ir asimetriškus siluetus. Manau, labai svarbu išlaikyti vidurio liniją ir pagauti proporcijas.
.
Arnoldas Remeika
mados analitikas, edukacinio projekto „Suprasti madą“ įkūrėjas, Vilniaus dailės akademijos dėstytojas
Pasakyti, kad linija drabužio siluetui yra svarbi, – tai nepasakyti nieko. Ji yra vienas esminių elementų, iš kurių gali būti konstruojama vizualinė harmonija ir proporcija tiek drabužio siluete, tiek sukurtame drabužių derinyje, tiek jų atvaizde fotografijoje. Juk būtent per harmoningas proporcijas ir jų dermę mes suprantame grožį. Linijų vizualinė disproporcija gali taip pat sėkmingai visą vaizdą ir sugadinti.
Aš asmeniškai esu švarių, tiesių ir aiškių linijų gerbėjas. Patinka nesudėtinga geometrija, simetrija, aiškiais blokais padalintas vaizdas. Net mano kuriami drabužiai dažniausiai labai geometriški, skulptūriški, sunkaus, tiesias linijas pabrėžiančio kritimo. Bet tai labai individualu, kiekvienas vaizdą jaučiame ir harmoniją suprantame vis kitaip.
Miglė Kazėnaitė
stilistė, mados antropologė
Man linija madoje – ir prasmė, ir metafora. Prasmė – ji kaip mados objektas, savo architektūra ir forma geba atkartoti bei funkciškai patenkinti žmogaus kūno judesį.
Metafora slypi paprastoje formulėje: žmogaus kūnas su savo individualia laikysena, forma, proporcija, spalva ir faktūra – mados objekto siela. O mados objektas – viešasis, jį dėvinčio kūno kūnas.
Mados fotografijoje tokios susikalbančios linijos geba pasakoti istorijas, tampančias išliekamąją vertę turinčiais inkliuzais.
.
.
Kalbino Viktorija Ramanauskaitė
Ar ji laiba? Kreiva? Reikšminga?.. Kiekviena linija yra sudedamoji ir esminė Tavo mėgstamo megztinio ar brangiausių kelnių silueto dalis. Apsižvalgyk, patyrinėk: galbūt, būtent, tik dėl vieno gerai apgalvoto štricho, dabar jau Tavo mėgstamiausias apdaras atsirado namų spintoje?
INSPIRAZZI LINIJA: https://brazzi.co/inspirazzi-zurnalai/